סימני מתיחה
יאיר גילוני
יאיר גילוני

סימני מתיחה: מה הסיבות להיווצרותם?

סימני מתיחהרבות נכתב כאן על הופעת סימני מתיחה על הגוף, והטיפול המוצע במרפאתו של ד"ר יאיר גילוני, על ידי הזרקת פחמן דו-חמצני לסימני המתיחה. עבור מרבית האנשים מדובר במפגע אסתטי שיש לטפל בו, הנגרם מהשמנה מהירה, היריון ועוד מגוון סיבות. מה הן הסיבות הנפוצות ביותר להופעת סימני המתיחה, ואיך אפשר להעלים אותם ביעילות?

סימני המתיחה נגרמים בשל השמנה מהירה של הגוף, שלא מאפשרת לעור להימתח בהתאם. סיבי הקולגן שבעור נקרעים כתוצאה ממהירות הגדילה והלחץ המופעל על העור – וכך נוצרים סימני המתיחה.

סימני מתיחה אינם דומים ואחידים בקרב כולם. הצורה שלהם על הגוף תלויה במשך הזמן שהם נמצאים על הגוף מרגע הופעתם, הסיבה להופעתם, המיקום על הגוף ואפילו סוג העור. לרוב סימני המתיחה על הגוף ייראו כך:

  • פסים מוכתמים או קווים המופיעים על העור
  • פסים בצבע ורוד, אדום, כחול או סגול
  • פסים באזור השדיים, בטן, יריכיים או ישבן המכסים חלקים גדולים באזורים אלה

מה הסיבות להופעת סימני מתיחה?

הסיבות הנפוצות ביותר להופעת סימני מתיחה הן השמנה מהירה של הגוף, ובפרט היריון, אך חומרת סימני מתיחה מושפעת ממספר גורמים: גנטיקה, מידת הלחץ המופעלת על העור ועל רמת הקורטיזון, אשר מחליש את הסיבים האלסטיים בעור.
טיפול בסימני מתיחה - לפני ואחרי
חשוב להכיר כי סימני מתיחה יכולים להופיע אצל כל אדם, אך יש אוכלוסיות שסימני המתיחה נפוצות בקרבן:

  • נשים
  • בעלי היסטוריה משפחתית של סימני מתיחה
  • נשים בהיריון, ובפרט אצל נשים צעירות
  • אנשים אשר חווים שינויים תכופים במשקל
  • אנשים המשתמשים בסטרואידים

כיצד ניתן להעלים סימני מתיחה?

ד"ר יאיר גילוני מבצע במרפאתו טיפול של הסרת סימני מתיחה על ידי הזרקת פחמן דו חמצני לאזורים אלה. מדובר בטיפול יעיל, שאינו פולשני לגוף המטופל, המביא לתוצאות טובות תוך מספר טיפולים קצר. הטיפול להעלמת סימני מתיחה כוללים לרוב 10 טיפולים במרפאתו של ד"ר גילוני בתדירות של פעם-פעמיים בשבוע, וניתן ליהנות מתוצאות משמעותיות לאחר 6 טיפולים בלבד.

יחד עם זאת, כדאי לתפוס את סימני המתיחה בזמן ולטפל בהם בהקדם. המלצתו של ד"ר יאיר גילוני בנושא הוא לטפל בסימנים מיד אחרי שהם נוצרים, כשהם מופיעים על הגוף בצבע סגלגל-אדמדם והם עדיין מוגדרים כ"טריים" – כך ניתן להגיע לעד כ-80% העלמה של סימני המתיחה.

דילוג לתוכן