יאיר גילוני
יאיר גילוני

צפו: טיפול בסימני מתיחה – איך זה מתבצע?

סימני מתיחה הם תופעה מוכרת מאוד ברפואה האסתטית. מדובר בסימנים שנראים אצל נשים ואף אצל גברים. סימני המתיחה הם תולדה של שבר עור, כתוצאה מהשמנה או גדילה מהירה, כשהעור לא יכול להתאים את עצמו לצמיחת העצם. נשים לאחר לידות למשל, סובלות בדרך כלל מסימני מתיחה.

הטיפול המומלץ כיום הוא טיפול בפחמן דו חמצני (Co2), שנמצא בגוף שלנו באופן טבעי ואנחנו אף נושמים ופולטים אותו. אנו מטפלים בהזרקות קטנות לתוך סימני המתיחה. ההזרקה מחדירה את ה-Co2 פנימה. הגוף מזהה את החומר ומזרים דם למקום. הדם המוזרם קולט את ה-Co2, ולוקח אותו דרך מחזור הדם אל הריאות והחוצה.

stretch1באופן הזה, יותר דם מגיע לאזור סימני המתיחה, שצריכים מישהו שירפא אותם מבפנים. מחזור הדם גורם לכך שבאזור ההזרקה יתחילו להופיע סיבי קולגן וחומרים שחיוניים לטיפול בסימני מתיחה. הטיפולים הנם בסדרה בת עשרה טיפולים, וניתן לעבור עד שני טיפולים בשבוע. משך הטיפולים קצר, אבל הוא מתאים לשטח סימני המתיחה. כלומר, שטח גדול יאריך את משך הטיפול. הדקירה היא שטחית וניתן לרוב לראות את התגובה מיד.

מתי להגיע לטיפול?

מומלץ להגיע לטיפול בסימני מתיחה מיד עם היווצרם של הסימנים הבעייתיים. למשל, אם אישה אחרי הריון מעוניינת לעבור טיפול בסימני מתיחה, עליה להגיע בשלב מוקדם, ולא לאחר זמן רב, שכן הסימנים לא יעברו מעצמם. ככל שסימני המתיחה טריים יותר, תוצאת הטיפול תהיה טובה הרבה יותר.

צפו בטיפול בסימני מתיחה ובהסבר של ד"ר גילוני:

דילוג לתוכן