יאיר גילוני
יאיר גילוני

שאלות ותשובות – סימני מתיחה, טיפול באקנה ועוד

סימני מתיחה מציקים, בעית פצעים שאינה נפתרת וצלקות שאינן נעלמות , אלו ובעיות עור נוספות בפוסט זה בו דר' יאיר גילוני עונה לשאלותיהם של הגולשים המוטרדים.

טיפול באקנה | טיפול בפצעי בגרות

טיפול בחצ'קונים

ש: אני בת 17 ולאחרונה החלו להתרבות אצלי פצעי הבגרות, בצורה שאף פעם לא היה לי.
אמנם זה לא ברמה של רואקוטן, אבל לעומת הפנים החלקות שהיו לי השינוי שחל ממש לרעה!
בנוסף לכך, במקום פצע נשאר לי כתם שלא יורד! ממה זה נובע? והאם יש דרך למנוע פצעים וצלקות?

ת: פצעי הבגרות נובעים משינויים הורמונליים ולרוב אינם קשורים לסוגי המזון אותו אנו אוכלים. רצוי לא ללחוץ על הפצעים, על מנת למנוע צלקות קטנות ושינויים בצבע העור באזור הפצע.
קיימות שיטות שונות לטיפול בפצעים – על ידי מכשירים רפואיים שונים, העובדים בשיטה של יצירת ואקום והבזקי עור על הפצעים ומביאים להרס החיידק שגורמים להם.

הסרת כתמי פגמנטציה

ש: האם יש טיפול להסרת כתמי פגמנטציה מהפנים באופן מוחלט?

ת: תלוי באיזה סוג פיגמנטציה מדובר.
כאשר הפיגמנטציה היא הורמונלית, קשה לטפל בה. היא מתרחשת בדרך כלל מעל השפה העליונה, במצח, בין הגבות ולעתים בלחיים באופן סימטרי.
כתמים שמקורם איננו הורמונלי, ניתנים להסרה ביתר קלות בעזרת מכשירים שונים או קרמים שניתנים על ידי רופאי עור.

איך מעלימים סימני מתיחה?

ש: יש לי סימנים על עור המותניים, פעם אדומים, פעם לבנים. נראים כמו סימני מתיחה . . .
ברצוני לדעת ממה הם נוצרים? יש האומרים שמהשמנה. האם זה נכון? ואיך אפשר להעלים אותם ללא טכנולוגיות למיניהן כמו שיזוף או קרמים?

ת: הסימנים במותניים הינם סימני מתיחה, הנובעים מהשמנה או התפתחות מהירה. בהתפתחות מהירה, הכוונה היא כי אין העור מספיק להדביק את קצב ההתפתחות וכתוצאה מכך הוא מתחיל להיקרע ותוצר הלוואי של כך הוא אותם סימני מתיחה.
כיום אין משחות או קרמים אשר מועילים לטיפול בסימני המתיחה. קיימת טכניקת טיפול מצוינת הזרקות קטנות של פחמן דוה חמצני אשר בסדרת טיפולים מטשטש מאד את סימני המתיחה.

בעיית פצעים כרונית בגיל 20+

ש: אני בת 22. מגיל 15 אני סובלת מפצעי בגרות. ניסיתי את כל התכשירים וסוגי הכדורים הקיימים, כולל רואקוטן. לאחר לידתי הראשונה המצב השתפר, אולם לאחר חצי שנה התחלתי שוב לקבל מחזור ויחד עמו חזרו הפצעים.
האם יש משהו שמואיל משמעותית למיגור התופעה? וטיפול להעלמת הכתמים שנותרו?

ת: יש מה לעשות ובהחלט ניתן למגר את התופעה כולל הבהרת הכתמים הנותרים.

הטיפול הטוב ביותר, הינו בעזרת מכשיר שיונק את ראש הפצע ובעת ובעונה אחת, מבזיק תאורת אור כחול, הממגר את החיידק (P.ACNE) שגורם לפצעים. בכל אופן, אני מציע שלא ללחוץ על הפצעים, מה שמביא לצלקות.

עיגולים שחורים מתחת לעיניים

ש: מהו הטיפול הטוב ביותר לעיגולים שחורים מתחת לעיניים?

ת: עיגולים שחורים מתחת לעיניים הם בעיה שמקורה הוא הורמונלי. במידה וקיימים שקעים מתחת לעיניים, אז המילוי שלהם יפחית את העיגולים, היות וכאשר יש שקעים, אותם עיגולים מודגשים יותר (יצירת משחק צל ואור). מילוי בעזרת הזרקת חומצה היאלורונית ישפר את הבעיה משמעותית.

דילוג לתוכן