יאיר גילוני
יאיר גילוני

6 מיתוסים על סימני מתיחה: והפתרון האמיתי

סימני מתיחה בהריון
סימני מתיחה בהריון

בחודשי האביב, כשהקיץ מתקרב, קיימת התעניינות רבה בפרוצדורות מתחום הרפואה האסתטית כדי להקנות לגוף מראה טוב יותר. בין הטיפולים הנפוצים ניתן למצוא הצרת היקפים בשיטות שונות (אני ממליץ על טיפול אחד של המסת שומן בקור) וגם טיפול בסימני מתיחה.

סימני המתיחה מופיעים באזורים שונים בגוף, בעיקר באזור הגב, הישבן, הרגליים, הבטן והשדיים. הדבר בולט במיוחד בזמן הריון: כ-94% מהנשים ההרות יפתחו סימני מתיחה באזור הבטן והשדיים. כמו כן, התופעה נפוצה בקרב בני נוער. ישנם לא מעט מיתוסים בכל הקשור לסימני מתיחה, בהם נתקלתי לאחרונה. נסקור אותם כאן, ונפריך אותם:

1. "אל תגרדו את הבטן בזמן ההריון"
אחת השאלות הנפוצות שבהן נתקלתי בפורומים של הריון ולידה, היא "האם מותר לגרד את הבטן בהריון". המיתוס הוא גירוד עלול ליצור שריטה, שתתפתח לסימן מתיחה בעתיד. מדובר בקביעה לא נכונה: גירוד עור לא מביא לסימני מתיחה. הסימנים נוצרים כתוצאה מלחץ מתמיד על העור בתהליכי גדילה מהירה. העור הוא גמיש, אבל כשהוא נמתח והגוף עובר שינויים הורמונליים, סיבי הקולגן הופכים לפגיעים.

2. "אנשים רזים לא יסבלו מסימני מתיחה"
נכון שבדרך כלל אנחנו לא נראה סימני מתיחה רבים אצל אנשים רזים, אבל גם הם עלולים לפתח סימנים אלו. למשל, בגיל ההתבגרות, פרצי הצמיחה המהירים עלולות לגרום לסימני מתיחה, גם בקרב בני נוער רזים.

3. "ירידה במשקל ופעילות גופנית פיזית מונעת סימני מתיחה"
דווקא במיתוס זה ההפך הוא הנכון. אם אדם מאבד משקל במהירות או עסוק בתרגילים פיזיים יותר מהדרוש, הוא עלול להחמיר את מראה סימני המתיחה. גם תרגילי חיטוב לא תמיד יעזרו כדי למנוע סימני מתיחה. ובהקשר זה: דווקא אלו הנוטלים סטרואידים, נוטים לפתח יותר סימני מתיחה.

שתייה מרובה. לא תסייע במיוחד
שתייה מרובה. לא תסייע במיוחד

4. "שתייה מרובה של מים תעזור לטשטש סימני מתיחה"
מים ידועים כמסירים רעלים מהעור וכשומרים עליו לח. למרבה הצער, זה לא מספיק כדי להתגבר על הנטייה לסימני מתיחה, במיוחד אם מדובר בגנטיקה (בדרך כלל, אם אחד ההורים סובל מסימני מתיחה, קיים סיכוי של כ-25 אחוז שגם ילדיהם יסבלו מבעיה זו).

5. "רק נשים עלולות לפתח סימני מתיחה"
אמנם אנחנו מכירים יותר מקרים של סימני מתיחה בקרב נשים (ובעיקר נשים שעברו הריון), אבל קיימים לא מעט מקרים של גברים הסובלים מסימני מתיחה.

6. "קרמים ושמנים יכולים לסייע בטיפול בסימני מתיחה"
יש נשים שמדווחות על הבדלים מסוימים בהתפתחות של סימני מתיחה בין הריונות שבהם השתמשו בחומרים מסוימים לבין הריונות שבהם לא השתמשו. באופן כללי, אני יכול לומר שקרמים שונים ושמנים שנועדו לטפל בסימני המתיחה, פשוט אינם עובדים.

מה ניתן לעשות?

כיום, טיפול בסימני מתיחה שמניב תוצאות משמעותיות, הוא טיפול בהזרקת פחמן דו חמצני אל הסימנים עצמם. כאשר הפחמן הדו חמצני מוזרק, הוא גורם למחזור הדם להגיע לאזור הטיפול כדי לסלק אותו מהגוף. עם הגעת הדם לאזור סימני המתיחה, הוא מעשיר אותם בכלי דם קטנים, בחמצן ובחומרים חיוניים שבונים רקמת חיבור. מדובר בסדרה בת 10 טיפולים שבה יתווספו כלי דם לאזור סימני המתיחה והשיפור ייראה עם התקדמות הטיפולים, בדרך כלל מהטיפול השישי.

מעוניינות בפרטים נוספים? ניתן ליצור קשר עם מרפאת ד"ר יאיר גילוני: 03-5223092/8

מוזמנות לצפות בפרטים על הטיפול לטשטוש סימני מתיחה:

דילוג לתוכן