יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפול באקנה בעזרת לייזר של Fotona

הפנים והגוף שלנו, מכוסים בשערות קטנות וכמעט בלתי נראות, אשר מותאמות אל תוך זקיקי שיער או "נקבוביות". בתוך הנקבוביות הללו, ישנן בלוטות המייצרות שמן טבעי הנקרא "חלב". תפקידו של החלב הוא לשמור על העור משומנים ולמנוע ממנו להתייבש.

האקנה מופיע כאשר ישנה תגובה "מוגזמת" של הנקבוביות לרמות ההורמון הגברי – טסטוסטרון. עודפי השמן הנוצרים מעורבבים יחד עם תאי עור מתים, מה שיוצר תערובת החוסמת את הנקבוביות וכולאת את השמן יחד עם חיידקים בתוך העור. בעוד הבלוטה ממשיכה לייצר שמן המנסה להתפרץ החוצה ויוצר את הפצעונים אותם כולנו מכירים.

אקנה הוא הרבה יותר נפוץ בקרב מתבגרים, לאור השינויים ההורמונליים וחוסר האיזון שבגוף בתקופה זו.

הצטלקות

לעיתים קרובות, אנשים נוהגים למחוץ את פצעוני האקנה על מנת לפוצץ אותם. פעולה זו, עשויה דווקא להחמיר את הדלקתיות שבאזור ובמקרים מסויימים אף לגרום להווצאות צלקות בפנים.

הטיפול המסורתי

הטיפולים המסורתיים לאקנה כוללים מבחר משחות-מרשם ופתרונות כמו: אנטיביוטיקות, כדורים, ויטמינים ועוד. במקרים מסויימים, הטיפול בעזרת כדורים כימיים אכן יעילים למטופלים, אך תופעות הלוואי שלהם עשויות להיות הרסניות, החל מהתייבשות ועד לגירויים בעור.

צלקות אקנה הוכחו כקשות מאוד לטיפול ודרמטולוגים מסורתיים משתמשים בדרך כלל בטכניקות ניתוחיות להסרת הצלקות. בנוסף, לעיתים רופאים אלו עושים שימוש בכדורים וטיפולים נוספים אשר מגרדים את העור – פשוטו כמשמעו.

טיפול בפצעי בגרות | טיפול בחצ'קונים | הסרת צלקות
לפני ואחרי טיפול בעזרת לייזר Fotona

טיפול בעזרת לייזר Fotona

לאקנה פעיל: פיתוחים בטכנולוגיית הלייזר, מציעים לנו כיום פריצת דרך בטיפול באקנה. המערכת של Fotona, משתמש בלייזר רב עוצמה בכדי לחדור את העור ולהתמקד בבקטריה הגורמת לדלקתיות במקום. בקטריות אלו, משחררות מולקולות בשם פורפירין, אשר בזמן חשיפה לאורך גל מסויים (קרן הלייזר), מתרבות עוד ועוד – עד שהן משמידות את הבקטריה.

צלקות אקנה: השימוש בלייזר לטיפול בצלקות אקנה נמשך כבר מספר שנים. בטיפולים מסוג זה, הלייזר משמש להסרת שכבה מהעור ובכך לאפשר לעור חדש להיווצר במקומו. בניגוד לפילינג כימי וגירוד העור, בשימוש בלייזר לחידוש העור – ניתן לשלוט בצורה פשוטה יותר על החדירה לעומקו של העור. הלייזר מאדה את העור המצולק וחושף את העור החלק שתחתיו. ההחלמה של העור בשיטה זו היא קלה ומושגת תוך מספר ימים.

ד"ר יאיר גילוני משתמש ב-Nd:YAG, מסידרת הלייזר של Fotona.

דילוג לתוכן