יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפול פוטו-פנאומטי לפצעי בגרות

כולנו מכירים את פצעי הבגרות, שלמרות שמם, ממשיכים להציק ולשבש את יחסינו עם המראה גם בגילאים מבוגרים יותר. פצעים אלו נוצרים בעיקר מבעיות הורמנאליות, לכלוך או לחץ נפשי.

בראש ובראשונה נבהיר נושא שהוא מקור לדיונים הנמשכים שנים והפחדות שונות ומשונות לגבי אקנה: מיתוס השוקולד – אין שום מניעה לאכול שוקולד אם הופיעו פצעי בגרות, אלא אם באמת התגלה יחס בין אכילת שוקולד לפצעי הבגרות שמופיעים לאחר אכילה.

פצעי הבגרות עצמם נוצרים כאשר זקיקי השיער שעל פנינו מפרישים כמות גדולה של חלב ונוצרת סתימה בזקיק. ברגע שהמעבר נסתם, הבלוטה המפרישה מתנפחת וכך נוצרת סביבת גידול נוחה לחיידק האקנה.

כאשר מפוצצים את הפצע, אמנם חלק מהחומר מופרש, אך חלקו גם מתפזר בתוך העור. דבר עלול לגרום לשינויי צבע וצלקות בעור. לכן, במקרה וישנה הופעה של פצעים, יש לטפל בהם באמצעים מוכרים ולא לפוצץ אותם. במידה וישנה הופעה של פצעים מרובים, ניתן לפנות לטיפולים אשר נפרט מיד:

פוטותראפיה

זהו אחד הטיפולים הנפוצים והמוכחים לטיפול באקנה. בטיפול זה, מוקרן אור כחול אל פניו של המטופל במשך מספר דקות. אור זה משפיע על חומר בשם פורפירין הנלווה לחיידקי האקנה,  כאשר חומר זה נחשף לאור הכחול הוא עובר שינוי כימי הגורם להרס החיידק ומונע את התרבות חיידק האקנה. הטיפול איננו חד פעמי אלא מדובר בסדרת טיפולים מתמשכת.

הטיפול הפוטו-פנאומטי

טיפול זה הינו טיפול חדשני, המשלב יניקת העור על ידי המכשיר והבזקים פוטותראפים של אור כחול. כפי שנאמר מקודם, הטיפול באור הכחול הוכח כיעיל בטיפול בחיידק האקנה, ואליו מצטרפת פעולת יניקה. יניקת העור גורמת לפתיחת הסתימה בזקיק השיערה ואלומת האור הורגת את החיידקים. שילוב של שתי השיטות הוא שילוב מנצח. הטיפול הוא ללא מגע ונמנע צורך להשתמש באנטיביוטיקה או בתרופות אחרות.

אורך הטיפול הפוטו-פניאומטי

הטיפול הפוטו-פניאומטי איננו חד פעמי ומצריך מספר פגישות חוזרות. הממוצע לטיפול הוא פעם – פעמיים בשבוע במשך 4-5 שבועות. בנוסף, מקבל כל מטופל משחה צמחית בלעדית לשיטת ד"ר גילוני. משחה זו, חודרת אל תוך זקיק השערה ומרפאה אותו.

המכשיר הינו מחברת AESTHERA האמריקאית ומאושר ע"י ה-FDA.

בסרטון הבא, מתוך התוכנית "גוף ונפש" של ענת הראל, מסביר ד"ר יאיר גילוני על הטיפול:

דילוג לתוכן