יאיר גילוני
יאיר גילוני

טכניקות שונות להמסת שומן

המסת שומן

ניסיתם כבר עשרות דיאטות ועדיין לא הצלחתם להוריד את קפלי השומן המעצבנים? הרפואה האסתטית מספקת לנו היום שיטות שונות ומגוונות להצרת היקפים והבולטת שבהן היא המסת השומן. היום, יותר מתמיד, המסת השומן היא שיטת טיפול פופולרית ומבוקשת ומיליוני גברים ונשים בעולם ניסו אותה בהצלחה – והתוצאות לא משקרות.

יש כיום מספר שיטות רלוונטיות לטיפול בנושאי המסת השומן. האפשרויות הרבות  אשר עומדות לרשותנו, יכולות מעט לבלבל לכן במאמר הקרוב נעשה סדר ונסביר על השיטות השונות.

למי מיועדות השיטות להמסת שומן?

השיטות להמסת שומן מיועדת לאנשים אשר סובלים מבעיות שומן נקודתיות. יש לציין כי מדובר בטיפול מקומי הנועד להמסת שומן ולא להורדה במשקל. טיפול בהמסת שומן הינו טיפול נקודתי בבעיות של שומן עודף באזורים שאנו לא מצליחים להיפטר מהשומן כגון באזור הבטן, הזרועות, מותניים, סנטר, גב תחתון ואגן הירכיים.

כיצד עובדות השיטות להמסת שומן?

השיטה להמסת שומן מתבססת על העובדה שתאי השומן מגיבים לשינויי טמפרטורה, חום או קור. זאת לפי מחקר שנעשה בבית החולים האוניברסיטאי ייל שבקונטיקט שבארצות הברית.

צפו בד"ר יאיר גילוני, מסביר על טכניקת המסת שומן באמצעות גלי קור


אילו שיטות יש כיום להמסת שומן?

1. לייזר –
באמצעות החדרת מחט ארוכה שבקצה שלה מקור הלייזר המחמם את תאי השומן וכך ממיס אותם. לאחר מכן מתבצעת שאיבת השומן המומס. תופעות הלוואי המוכרות לנו בעקבות טיפול בשיטה זו הן נמק רקמות בעומק האזור המטופל.

2. גלי רדיו –
בשיטה זו מחדירים אל העור באמצעות מחט גלי רדיו המחממים את האזור המטופל וגורמים להרס תאי השומן וכך ממריצים את סילוקו. חסרון בולט של הטיפול שהוא גם מחמם רקמות אחרות וכך יכול לגרום לאזורי נמק.

3. אולטראסאונד – בשיטה זו מוחדרת צינורית אשר גורמת לחימום רקמת השומן והמסתו. לאחר הטיפול מתבצעת שאיבת השומן. לעתים נגרמות כוויות חיצוניות ופנימיות כתופעות לוואי.

4. קריוליפוליזיס (המסת שומן באמצעות גלי קור) –
הטיפול החדשני והטרנדי ביותר כיום הוא הקריוליפוליזיס. הטכנולוגיה, שפופולרית היום בעיקר באירופה ובארה"ב, מתבססת על העברת קור מקפיא באזור המטופל. הטמפרטורה הנמוכה גורמת לפגיעה בתאי השומן, ממיסה אותם ומרחיקה אותם מהגוף באמצעות מחזור הדם.
מדובר בטכניקה יעילה במיוחד שאינה כואבת ומתבצעת אחת לחודש. כל אזור מקבל בסביבות 7-8 דקות ולאחר הטיפול ניתן לחזור לשגרה רגילה, מבצעים את הטיפול אחת לחודש וסדר גודל של בין 3-4 טיפולים. מדובר בשיטה הזולה מבין כולן ואינה חודרנית.

יאיר גילוני - דוגמה להמסת שומן
המסת שומן – לפני ואחרי בטכניקת גלי קור

דילוג לתוכן