יאיר גילוני
יאיר גילוני

המסת שומן: שאלות ותשובות

במאמר הקודם הסברנו את נושא המסת השומן בעזרת הזרקת חומר טבעי בשם פוספוליפידים המורכב מפולי סויה. כעת נענה על מספר שאלות הנוגעות לנושא.

כיצד זה עובד ?
ה-PPC מוזרק ישירות אל שכבות עודפי השומן ואחראי על שבירת קרום תאי השומן.  השומן שהיה מאוחסן בתוך התא משתחרר ומועבר מהאזור דרך זרימת הדם אל הכבד. בעזרת הפחתת כמות תאי השומן מאזור מסוים, כמות השומן המאוחסן באותו האזור מופחת גם כן. החומר יכול לסייע בהפחתת שומן מאזורים קטנים כמו הסנטר והצוואר או מאזורים גדולים יותר.

מה כולל הטיפול ?
החומר מוזרק ישירות מתחת לעור. על מנת לקבל את התוצאה הרצויה יש צורך לבצע מספר טיפולים. את הטיפול מבצעים בעזרת מכשיר המאפשר מספר הזרקות בו זמנית ואילו אתם תרגישו רק דקירה אחת של המחט.

מה נרגיש לאחר מכן ?
באיזור המוזרק עלולה להופיע אדמומיות מסוימת וייתכן שתרגישו כאב קל למספר שעות.  יש לחבוש את האזור שאליו הזרקנו את החומר למספר ימים – עד שבוע לכל היותר, כאשר מספר מטופלים אף יחושו גירודים קלים באזור.

מתי נבחין בשיפור כלשהו ?
קיימת אפשרות סבירה לראות שיפור תוך 10 ימים לאחר הטיפול, אך חלק גדול רואים שיפור תוך 4 שבועות מהטיפול הראשון. לאחר כ-8 שבועות כבר יש לקבוע את הטיפול הבא.

ד"ר יאיר גילוני - המסת שומן ע"י פוספוליפידים
ד"ר יאיר גילוני - המסת שומן ע"י פוספוליפידים

האם ישנן תופעות לוואי ?
ייתכן וחלק קטן מהפציינטים יפתח תגובה אלרגית כמו פריחה למשל, ייתכנו כאבי ראש קלים. חלק מהפציינטים עלולים לחוש כאבי שרירים קלים. תופעת לוואי שיכולה להיות היא התקשות של גושים באזור המטופל.

לכמה טיפולים נזדקק על מנת לראות הצלחה ?
מספר הטיפולים הדרוש תלוי כמה שיפור נרשם לאחר הטיפול הראשון. לא ניתן לחזות זאת מראש, אלא רק לאחר הביקור השני בו ניתן למדוד ולבחון באופן מצולם את האזור המטופל.

האם החומר עובד על כל אזורי הגוף ?
חלק מהאזורים מגיבים בצורה טובה יותר מאחרים וזה בעיקר תלוי בסיבי השומן. לדוגמה הטיפול בבטן העליונה פחות אפקטיבי כמו הטיפול בבטן התחתונה מאחר והחלק העליון פחות רך. לגברים ישנים אזור שומן קשים יותר מלנשים ולכן הם יזדקקו ליותר טיפולים.

האם נאבד משקל כתוצאה מהטיפול ?
במידה ובזמן הטיפולים ולאחר מכן נאמץ אורח חיים בריא יותר הכולל ספורט ותזונה נכונה, אזי התוצאות יסייעו לנו להפחתת משקל.

דילוג לתוכן