יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפול בצלקות – גם לבעלי עור כהה

הטכנולוגיה המתפתחת מאפשרת כיום לטפל בצלקות גם לבעלי גוון עור כהה מבלי לגרום לתופעות לוואי.

גלי הרדיו, להבדיל מקרני לייזר או פולס הם למעשה אנרגיה עיוורת צבעים, אשר פועלת ללא קשר לצבע העור – בהיר או כהה. גלי הרדיו אינם אנרגיה אופטית לכן הם לא נקלטים ברקמה מסוימת בצורה מוגברת, מה שמאפשר להם לחמם את כל סוגי הרקמה בצורה שווה.

במשך שנים השימוש בגלי הרדיו התבסס על שתי טכנולוגיות עיקריות – ביפולרית ומונופולרית. שתיהן השתמשו במקור אנרגיה אחד. הטכנולוגיה הביפולרית השתמשה בשתי אלקטרודות, דבר ששימר את האנרגיה, אך גרם לה לזרימה שטחית מדי. הטכנולוגיה המונופלרית השתמשה באלקטרודה אחת, אפשרה חדירה של האנרגיה לעומק, אך זה גרם לטיפול כואב מדי ולעיתים לתופעות לוואי כגון כוויות.

טכנולוגיה חדשה שפותחה בארץ וקיבלה את אישור ה-FDA משתמשת לראשונה בתחום הטיפול הרפואי האסתטי  במקורות RF רבים בבת אחת.
השימוש בטכנלוגיה הזו מאפשר טיפול לא חודרני שמבצע חימום של העור (דרמיס) מבלי לפגוע בעילית העור (אפידרמיס).  בנוסף היא מעניקה טיפול חדשני המאפשר קילוף עור בחדירה זעירה ובאופן מיקרוסקופי -. fractional skin resurfacing בטכנולוגיה זו האנרגיה נמצאת תחת שליטה ומתפשטת בנפח מוגדר בלבד, אך מתאפשרת חדירה לעומק העור.

גוון העור לא משחק תפקיד יותר

השימוש בטכנולוגיה זו מאפשר שימוש בכמה מקורות אנרגיה בעת ובעונה אחת, מה שמפזר את כל האנרגיה בכמה אלקטרודות, מוריד את צפיפות האנרגיה ומעניק טיפול נעים, נוח ובטוח.

חשוב לדעת כי מומלץ להתחיל את הטיפולים לא לפני גיל 17. לא מדובר בטיפול ארוך במיוחד, כ-20 דקות לכל היותר, אך חשוב למרוח משחה מאלחשת על המקום למשך כחמישים דקות.  על מנת להבטיח הצלחת הטיפולים יש לבצע אותם אחת לחודש כאשר לרוב המטופלים יספיקו בין ארבעה לשישה טיפולים.

לסיכום ניתן לראות שהשימוש בטכנולוגיה החדשה הינו בטוח יותר ויכול לטפל במגוון רחב יותר באוכלוסיה, עם אנרגיה מבוקרת יותר שתאפשר חדירה עמוקה יותר לעור מבלי לגרום לכאב רב מידי או לכוויות.

דילוג לתוכן