יאיר גילוני
יאיר גילוני

שאלות ותשובות על טיפול בפחמן דו-חמצני (carboxytherapy)

מהו טיפול בפחמן דו-חמצני?

Carboxytherapy הוא שימוש בגז פחמן דו חמצני (CO2) למטרות טיפוליות (צפו בסרטון). דו תחמוצת הפחמן הוא הגז המוכר לנו שנמצא במשקאות תוססים ושיוצר את התחושת ה"תסיסה" בזמן לגימת המשקה. אסור להתבלבל עם גז פחמן חד חמצני, שהוא תוצר לוואי של שריפת שמן שיכולה להיות קטלנית.

מי גילה את הטיפול בפחמן דו-חמצני?

ה- Carboxytherapy התגלה בספא המלכותי של צרפת בשנות ה- 30' כאשר שמו לב שרחצה בבריכות של מים עשירים בפחמן דו חמצני האיצו את ריפוי הפצעים.

איך עובדת שיטת הטיפול בפחמן דו-חמצני carboxytherapy?

ה- Carboxytherapy מנצל עיקרון פיזיולוגי המכונה "הטענה חוץ-חמצנית". דו תחמוצת הפחמן הוא גז הקיים באופן טבעי בגופנו בכל עת והוא חיוני לחיים של חיות וצמחים. בכל נשימה אנו שואפים חמצן ונושפים פחמן דו חמצני. הצמחים סופגים את הפחמן הדו חמצני שאנו נושפים ומשחריים אותו בחזרה לאטמוספירה.

בגוף האדם יש סוגים רבים של תאים – תאי לב, תאי מוח, תאי העור ועוד. למרות שתפקידם עשוי להיות שונה בתכלית, כל התאים לוקחים את החמצן שאנו נושמים, שורפים באמצעותו אנרגיה ומוציאים את הפחמן הדו חמצני כתוצר פסולת.

לדוגמא: שמתם לב מה קורה לצבע העור באיזור בו יש לנו שטף דם? מה שאנחנו בעצם רואים זה הצטברות דם deoxygenated. בכל שאיפה שאנו נושמים חמצן לריאות שלנו, הוא נאסף לתאי הדם האדומים בתוך כלי הדם הזעירים של הריאות. כל תא דם אדום כזה מחזיק מקום בדיוק לארבע מולקולות של חמצן.

כאשר תאי דם אדומים מגיעים לרמה גבוהה של פחמן דו חמצני, תוצר הפסולת של חילוף החומרים של התא, הם הופכים למעוותים וצבעם משתנה.

כך גם לגבי "שקיות" מתחת לעיניים, צלוליטיס, צלקות וסימני מתיחה, הנגרמים, לפחות בחלקם, עקב זרימת דם נמוכה לאיזורים אלה.

באמצעות הזרקה של כמות קטנה של גז דו תחמוצת הפחמן לתוך השטח, אנחנו עושים "מניפולציה" על הגוף ומגדילים גדיל את זרימת החמצן לתוכו. תאי הדם האדומים "משתכנעים" שכדאי לאסוף את כל ה- CO2 העודף שאנחנו מזריקים, וולהעביר אותו בחזרה אל הריאות עם הנשיפה הבאה.

מהן השימושים הקליניים עבור טיפול בפחמן דו-חמצני?

Carboxytherapy משמש להסרת שקיות מתחת לעיניים, סימני מתיחה, הפחתת צלוליט, ופיסול פונים על ידי טיפול לא-ניתוחי.

איזה אזורים בגוף ניתן לטפל בעזרת טיפול בחמצן דו-חמצני?

Carboxytherapy יכול לשמש לטיפול העפעפיים, הפנים, הצוואר, הזרועות, הבטן, הישבן והרגליים.

מה היתרונות האחרים בטיפול באמצעות פחמן דו חמצני carboxytherapy?

בנוסף לשיפור זרימת הדם באזור המוזרק, carboxytherapy גם מגביר יצירת הקולגן בעור, המעניק לו מראה צעיר יותר.

איך carboxytherapy עובד להסרת סימני מתיחה?

סימני המתיחה (בעיקר אחרי הריון, או ניתוח לשאיבת שומן) מתרחשים כאשר העור נמתח עד לנקודה שבה נקרע קולגן עורי. Carboxytherapy גורמת להיווצרות של קולגן חדש, שבעקבותיו מתעבה העור, עד כדי הסרת מראה סימני המתיחה.

דילוג לתוכן