יאיר גילוני
יאיר גילוני

על תקופת ההתאוששות לאחר פילינג לפנים

ציפיות לאחר פילינג בינוני
פילינג לפנים – ההתאוששות שלאחר הטיפול (posterize)

פילינג לפנים מסוג TCA (מוכר יותר בכינוי "פילינג בינוני") הוא טיפול הנחשב לקל יותר בהשוואה לפילינג עמוק, אך בעל השפעה ניכרת על עור הפנים. בטיפול נמרחת שכבה של חומצה על הפנים, המסירה את שכבתו החיצונית של העור. כתוצאה מכך, תאי עור חדשים משגשגים, יוצאים החוצה ומחליפים את השכבה שהוסרה. כך ניתן לטפל ביעילות במומי פיגמנטציה, בקמטים, בנזקי שמש ועוד.

כמובן שבכל טיפול פילינג לפנים מתבצעת התאמה של חומרים בדיוק לאופי המטופלים והמטופלות. כמו כן, לפני ביצוע הפילינג, יבוצע תיאום ציפיות ויינתנו הסברים על ההתאוששות בתקופה שאחרי הטיפול. נתמקד כאן בימים שלאחר ביצוע פילינג בינוני לפנים. לפני הטיפול, הרופא יסביר לכם כי תקופת ההחלמה משתנה מאדם לאדם, וחשוב להבין זאת.

למה לצפות לאחר הטיפול?

  • בימים הראשונים – תקופה זו תתאפיין באדמומיות בעור ובנפיחות קלה. ההמלצה היא לנקות את העור באמצעות תכשירים המתאימים לכך. אם מדובר בגבר ולא באישה, בימים הראשונים שלאחר פילינג לפנים, אין להתגלח כדי לאפשר לעור להירפא. חשוב לעקוב אחר הוראות הרופא המטפל ולהימנע מביצוע פעולות שעלולות להפריע לתהליך הריפוי.
  • 7 עד 10 ימים מהטיפול – עור חדש יתחיל להיווצר. לאחר שהאדמומיות בעור משמעותית פחות או נעלמת, העור עשוי לקבל גוון ורדרד במשך כמה שבועות. לנשים, מומלץ להסוות זאת באמצעות איפור בימים שלאחר מכן, בתיאום עם הרופא המטפל.

תוצאות הטיפול

התוצאה הסופית של הטיפול וקבלת המראה החדש, יבואו לידי ביטוי לאחר תקופה מסוימת ולא באופן מיידי, ולכן יש להתאזר בסבלנות. לאחר מספר חודשים, העור כמובן ימשיך בתהליכי ההזדקנות הטבעיים וגם קמטי הבעה שנוצרים בשל תנועות שרירי הפנים, צפויים להופיע בסופו של דבר. למרות זאת, יש לצפות לשיפור איכות העור והמרקם שלו, בעקבות טיפולי הפילינג, תוצאה שתישמר למשך שנים רבות.

דילוג לתוכן