השתלת שיער סינתטי מול FUE
יאיר גילוני
יאיר גילוני

סינתטי לעומת טבעי: איזו השתלת שיער מתאימה לכם?

נשירת שיער היא בעיה שכיחה שמשפיעה על אנשים רבים. אנחנו מכירים גברים רבים שסובלים מכך, אבל גם נשים סובלות מדלילות שיער. מצבם מוביל אותם לחפש פתרונות שיכולים להחזיר להם את מראה השיער המלא. כיום ב-2024, יש מגוון דרכים, יעילות יותר ויעילות פחות, להתמודדות עם דלילות השיער: תרופות, תכשירים, טיפולים וסוגי השתלות מגוונים.

השתלת שיער היא אופציה פופולרית במיוחד, מתוך רצון לקבל תוצאה טובה שתחזיק לאורך זמן. עם זאת, הבחירה בין השתלת שיער סינתטי לבין השתלת שיער טבעי (FUE) יכולה להיות מאתגרת – ויש להכיר את שתי השיטות לפני שבוחרים באחת מהן. כאן נתמקד בהשתלת שיער סינתטי, ונשווה שיטה זו להשתלה של שיער טבעי. בסופו של דבר, יש צורך להגיע לייעוץ ראשוני, שבו, בשיתוף איתכם, ייקבע מה השיטה המתאימה יותר למצבכם.

השתלת שיער סינתטי כוללת השתלת שערות מלאכותיות איכותיות מתוצרת איטליה (BioFibre) לתוך הקרקפת. השערות נראות ומתפקדות כמו שיער טבעי לחלוטין, ומוצמדות לקרקפת בטכניקה מיוחדת, שמאפשרת השתלה של מאות שערות בכל טיפול. שיטה זו יעילה במיוחד עבור אנשים שאין להם מספיק שיער תורם להשתלת שיער טבעית מסורתית. 

היתרונות של השתלת שיער סינתטי

  • תוצאות מיידיות: אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של השיטה הוא שהתוצאות הן מיידיות. לאחר השלמת ההליך, גם אם הושתלו מאות שערות ועדיין יש שיער להשתלה בטיפול נוסף, אתם תצאו מהמרפאה עם שיער מלא יותר.
  • אין צורך באזור תורם: השתלות שיער סינתטי הן אידיאליות עבור אנשים שחסר להם מספיק שיער תורם בעורף (ממנו בדרך כלל לוקחים זקיקים בהשתלת שיער בשיטת FUE), מה שמהווה לעתים קרובות מגבלה עבור השתלות שיער טבעיות.
  • ניתן להתאמה אישית: השיער סינתטי מגיע בצבעים, אורכים וצורות מגוונים, כך שכל אחד ואחת יכולים לקבל מראה מותאם אישית, הדומה מאוד, או אפילו זהה לגמרי, לשיער הטבעי.

השוואה בין השתלת שיער סינתטי ו-FUE

תהליך

  • השתלת שיער סינתטי: הליך מהיר, תוצאות מיידיות. השתלת שיער סינתטי לקרקפת
  • השתלת שיער FUE: הסרת זקיקי שיער מאזור תורם (בדרך כלל החלק האחורי של הראש) והשתלתם באזורים הדלילים או הקירחים. הליך זה נמשך זמן רב יותר ודורש תקופת ריפוי לפני שהשיער החדש מתחיל לצמוח

תוצאות

  • שיער סינתטי: מספק שיער מלא מיידית, אך אינו צומח כמו שיער טבעי. יש צורך בתחזוקה שוטפת, שכן יש אחוז נשירה קל מדי שנה
  • שיער טבעי: לוקח לו כמה זמן לצמוח, כאשר התוצאות הסופיות נראות לאחר מספר חודשים. השיער המושתל צומח באופן טבעי ואינו דורש תחזוקה מיוחדת, מעבר לטיפול רגיל בשיער

תחזוקה

  • שיער סינתטי: דורש בדיקות קבועות כדי להשתיל סיבים שנשרו ולהבטיח שהקרקפת תישאר בריאה. ניתן להמליץ על שמפו ומרכך מיוחדים לטיפול בשיער סינתטי
  • שיער טבעי: ברגע שהשיער המושתל גדל, הוא מתנהג כמו שיער טבעי ואינו זקוק למוצרים מיוחדים, מלבד תחזוקה רגילה

עלות

  • שיער סינתטי: פחות יקר בשלב ראשון, אך עלויות התחזוקה השוטפות עשויות להצטבר עם הזמן
  • שיער טבעי: עלות ראשונית גבוהה יותר, אך תחזוקה לטווח ארוך היא בדרך כלל נמוכה יותר

תופעות לוואי אפשריות

  • שיער סינתטי: אנשים מסוימים עשויים לחוות גירוי בקרקפת או תגובות אלרגיות לשיער הסינתטי. לכן מבוצע טיפול ניסיוני שנועד לבחון אלרגיות, אם ישנן. מעקבים קבועים עם הרופא המטפל חיוניים כדי לעקוב אחר בריאות הקרקפת ולטפל בכל בעיה.
  • שיער טבעי: הסיכונים כוללים זיהום, צלקות, קרחות באזור העורף והאפשרות שהשיער המושתל לא יצמח כצפוי. עם זאת, הסיכוי להופעת הסיכונים הללו נמוך בדרך כלל כאשר הרופא מיומן
השתלת שיער FUE - לפני ואחרי
השתלת שיער FUE - לפני ואחרי

סיכום

הבחירה בין השתלת שיער סינתטי לבין שיטת FUE תלויה בצרכים האישיים, ההעדפות והשיקולים הרפואיים שלכם. כאשר מושתל שיער סינתטי, התוצאות מיידיות ומתאימות למי שאין לו מספיק שיער תורם, או לא מעוניין לחכות עד לצמיחת השיער. מנגד, שיער סינתטי דורש תחזוקה שוטפת. השתלת שיער טבעי נותנת מענה קבוע עם שיער שצומח באופן טבעי, אם כי התהליך ארוך יותר ודורש תקופת ריפוי.

המסקנה – יש להתייעץ עם רופא מוסמך העוסק בהשתלות כדי לדון באפשרויות המתאימות לכם ולקבוע את הגישה הטובה ביותר להשגת התוצאות הרצויות. עם המידע הנכון והליווי המקצועי, תוכלו לקבל החלטה מושכלת שתחזיר לכם את הביטחון ואת מראה השיער המלא.

דילוג לתוכן