סימני מתיחה (אילוסטרציה)
יאיר גילוני
יאיר גילוני

בגד קרוע ניתן להחליף – אבל סיבי קולגן ממש לא…

לפני כמה שבועות נחשפנו לאנלוגיה מקורית שלכדה את תשומת לבנו ופונה למי שגופם עבר שינויים רבים. האנלוגיה הזו משווה בין מוצרים יומיומיים לבין הגוף שלנו: אם המכנסיים שלכם ייקרעו, או החולצה שלכם תיקרע, אתם צפויים לזרוק אותם או להפוך אותם לסמרטוטים במקרה הפחות גרוע. אבל מה קורה כאשר הגוף שלכם כבר לא נראה כמו פעם ואיבד את הצורה שלו?

זו שאלה מעניינת, כי פרטי לבוש אפשר אולי להחליף, אבל את הגוף שלנו לא. ובמקרה של סימני מתיחה למשל, שמופיעים באזורים שונים בגוף, נקרעים סיבי הקולגן שבעור. זה קורה מגדילה מהירה ומלחץ על העור וכתוצאה מהתהליך הזה נוצרים סימני המתיחה המוכרים כל כך. התופעה מוכרת במיוחד לאחר הריונות – שבהם העור נמתח מאוד ולאחר הלידה הוא מתקשה לחזור לקדמותו. יש הסוברים שגורמים גנטיים והורמונליים מובילים להופעת סימני מתיחה.

תהא אשר תהא הסיבה להופעתם, ניתן לבצע כבר שנים לא מעטות במרכז הרפואי לבריאות העור, טיפול בסימני מתיחה – כדי להשיג מראה עור חלק ונאה יותר. הרי כמאמר האנלוגיה, את הבטן או הירכיים שלכם, אתם לא יכולים להחליף כמו בגד כלשהו, ולכן אם אתם חשים אי נוחות, דעו כי ישנו פתרון בעל יעילות לא מבוטלת בדמות טיפול בסימני מתיחה באמצעות פחמן דו חמצני. 

למה דווקא פחמן דו חמצני?

מי ששמע על פחמן דו חמצני ויחסיו עם גוף האדם, ודאי יודע כי כאשר אל גופנו נכנס פחמן דו חמצני, פועל הגוף לסלק את התרכובת הזו מעצמו, דרך מערכת הנשימה. ומה קורה כאשר מזריקים פחמן דו חמצני היישר אל סימני המתיחה? מחזור הדם מגיע אל סימני המתיחה כדי להוביל את החומר החוצה דרך הריאות. כאשר דם מגיע לאזור זה, הוא מעשיר אותו בחמצן, בכלי דם זעירים ובחומרים חיוניים אחרים שבונים רקמת חיבור.

כאשר חוזרים על פעולה זו מספר פעמים במשך כמה שבועות, הדבר מוביל לביסוס של רקמות חיבור באזורים שבהם מופיעים סימני מתיחה. ואכן, מדובר בסדרה בת 10 טיפולים שצפויה להביא לכלי דם נוספים באזור סימני המתיחה ולשיפור במראה העור. יש מקרים שבהם התוצאות הראשוניות ייראו כבר אחרי מספר טיפולים, ואילו יש מקרים שבהם מטופלות ומטופלים יבצעו עוד מספר טיפולים מעבר לעשרת הטיפולים המוגדרים, כדי להגביר את האפקט על העור.

ההמלצה שלנו היא לעבור טיפול להעלמת סימני מתיחה בשבועות ובחודשים הראשונים לאחר הופעתם – כאשר הם עדיין בגוון אדום-סגלגל. לאחר מספר חודשים, הסימנים צפויים להפוך ללבנים, מה שעלול להוריד את אפקטיביות הטיפול במידת מה.

דילוג לתוכן