שיער ראש מלא של אישה
יאיר גילוני
יאיר גילוני

המדריך למושתלי השיער: תחזוקת השיער הסינתטי וטיפולים משמרים

אם אתם מתעניינים בתחום השתלות השיער וקוראים חומרים בנושא, בוודאי כבר שמעתם על השתלת שיער סינתטי, שהיא פתרון אידאלי עבור אלו שאינם מעוניינים לטוס לטורקיה על מנת לבצע השתלת שיער קלאסית בשיטת FUE. ההשתלה היא גם מענה לאלו שפשוט אין להם אפשרות לקחת זקיקים מאזורים עשירים בשיער, לצורך השתלתם בקרקפת.

כפי שישנן הוראות מפורשות והגבלות לאחר השתלת שיער בטורקיה (למשל: לישון בשיפוע במשך כמה לילות, להימנע מגלידות ומאלכוהול ועוד), כך גם לאחר השתלת שיער סינתטי, ישנן הנחיות שונות – ואף פחות מגבילות את הגבר / האישה שעברו אותה. נתייחס כאן לשתי נקודות: לתחזוקה השוטפת של השיער ולצורך בביצוע טיפולי השתלה משמרים מעת לעת.

תחזוקה שוטפת לשיער הסינתטי

השיער הסינתטי מגיע במגוון אורכים וצבעים, ולכן, במיוחד בקרב נשים, עולה החשש מפני צביעת השיער. חששן הוא שהשיער המושתל ייראה לא אחיד בעת צביעת השיער או ייפגע. ההנחיה היא לצבוע את השיער בצבעים שאינם מכילים אמוניה ו-רזורצין. צבעי שיער שאינם מכילים חומרים אלו, נחשבים לבטוחים וידידותיים לשיער הסינתטי.

דגש נוסף וחשוב הוא לשטוף את השיער במים מתוקים לאחר כניסה לים. המלחים שמצויים במי הים עלולים להזיק במידה מסוימת לשיער, ולכן שטיפה קלה במים מתוקים, במלתחות או בברזים הקיימים בחופים, אמורים להספיק. בכל מקרה, לאחר ההשתלה, יינתנו למטופלים ולמטופלות כל הדגשים הרלוונטיים.

נגן וידאו

טיפולי השתלה משמרים

המטופלים והמטופלות המגיעים לביצוע השתלת שיער סינתטי במרכז הרפואי לבריאות העור, סובלים בדרך כלל מהתקרחות ומדלילות שיער – כלומר, ישנה נשירה טבעית של שיער ראשם בכל מקרה. בנוסף לזאת, גם השיער הסינתטי המושתל באזורים הדלילים בראשם, צפוי לנשור בקצב של כ-10% בשנה – ומבוצע תיאום ציפיות בנושא עוד לפני הטיפולים.

מכיוון שישנה נשירה של חלק קטן מהשיער הסינתטי, ובמקביל התהליך הטבעי של התקרחות נמשך, יש צורך בהגעה אחת למספר חודשים, או אחת לשנה, לצורך ביצוע טיפולים משמרים. בטיפולים אלו תיבחן מידת הדלילות ונשירת השיער, ובדרך כלל יבוצעו השתלה של 150-200 שיערות, כדי לתת מענה שוטף להתקרחות. זאת, בניגוד לטיפולי ההשתלה הראשוניים שיכולים לכלול כ-1,000 עד 2,000 שיערות בממוצע.

דילוג לתוכן