יאיר גילוני
יאיר גילוני

הרמת עפעפיים ללא ניתוח? חשוב לדעת: קוסמטיקאיות לא יכולות לעסוק באנרגיית פלזמה

כמי שעוסק ברפואה אסתטית בעשורים האחרונים במסגרת המרכז הרפואי לבריאות העור, אחד האזורים המאתגרים ביותר לטיפול היה מאז ומתמיד העיניים, ובייחוד העפעפיים. השינויים באזור העפעפיים העליונים שמתרחשים עם הזמן, מובילים למראה 'עייף', מה שעלול להוביל לחוסר נוחות. עד לפני מספר שנים, הפתרון היחיד, גם למקרים קלים יחסית, היה ניתוח עפעפיים. אמנם מדובר בפתרון היסודי ביותר, אבל כזה שכרוך בפרוצדורה כירורגית, בתקופת החלמה ובחשיפה לתופעות לוואי שונות. לפני מספר שנים נחשפתי אל מכשיר ה-Plexr המתקדם, מכשיר שמגיע מאיטליה ובעל שלוש ידיות למטרות שונות. 

המכשיר, בעל אישור של ה-CE האירופי, מאפשר ביצוע פרוצדורות רפואיות שונות, תוך שימוש באנרגיית פלזמה, המאדה את עודפי העור ופועלת רק על שכבת העור החיצונית (אפידרמיס). הדבר מאפשר טיפול יעיל בעודפי עור באזור העפעפיים ובכך, בתוך מספר טיפולים, להביא לאפקט של הרמה. לפני כשבע שנים המכשיר נרכש על ידינו והתחלנו לבצע טיפולים באמצעותו. כמובן, שטיפולים מסוג זה, ראוי שיבוצעו על ידי רופא בלבד, ועדיף שיהיה בעל ניסיון רב ככל הניתן.

הקוסמטיקאיות נכנסות לתחום

בתקופה האחרונה אנו נחשפים ליותר ויותר קוסמטיקאיות המבצעות טיפולים באמצעות אנרגיית פלזמה במכשירים שונים. מבלי להיכנס לאיכות הטיפול שלהן ולמכשור שבו הן משתמשות – על פי משרד הבריאות, לקוסמטיקאיות אין אישור לבצע טיפולים באמצעות אנרגיית פלזמה, אלא אך ורק לרופאים.

אם נעמיק בסוגיה, רבות מהקוסמטיקאיות אינן בעלות מקצוע בתחום ספציפי זה, בחלק גדול מאוד מהמקרים, הן עברו הדרכה כיצד לבצע את הטיפול כלאחר יד – והן ניגשות ליישם זאת על מטופלות ומטופלים באופן מיידי. חשוב להבהיר: חוסר ידע ושימוש לא נכון באנרגיית פלזמה, עלולים להוביל לנזק בלתי הפיך, כמו צלקות או עיוותים של העור. לכן, אני ממליץ לכל אחת שמעוניינת לבצע טיפולים באמצעות אנרגיית פלזמה, כמו הרמת עפעפיים ללא ניתוח, להיזהר ולא לשים את פניה אצל קוסמטיקאית.

אני מודע לכך כי ישנן נשים המטופלות בקביעות אצל קוסמטיקאית מסוימת, שמציעה להן את הטיפול החדש. המטופלות לא רוצות לאכזב את הקוסמטיקאית, סומכות עליה – ועוברות את הטיפול. כבר נתקלתי במספר מקרים בעבר, שבהם נשים טופלו על ידי קוסמטיקאיות והגיעו אלינו למרכז הרפואי לבריאות העור לצורך תיקונים. לצערי ולצערן, סירבתי לבקשה שלהן לבצע תיקונים, שכן עלולים להתרחש סיבוכים נוספים שמקורם בטיפול הראשוני הלקוי.

ד"ר גילוני - פלקסר
ד"ר גילוני ומכשיר ה-Plexr

לסיכום

ייתכן מאוד שכאשר הקוסמטיקאית שלכן מציעה לכן טיפול חדשני במחיר אטרקטיבי, אתן מרגישות נוח לעבור אותו, אבל במקרה של אנרגיית פלזמה אל תתייחסו למחירים, להיכרות המוקדמת ולתחושת חוסר הנעימות לסרב. טיפול באנרגיית פלזמה מבצעים רק אצל רופא מקצועי העוסק בתחום, וכמובן שעדיף שיהיה מנוסה בטיפולים מן הסוג הזה. אנו הראשונים להביא את השיטה לישראל ומטפלים בה כבר במשך כשבע שנים, בהצלחה רבה.
דילוג לתוכן