הרמת גבות - אולי היא הפתרון לעפעפיים הנפולים
יאיר גילוני
יאיר גילוני

הרמת עפעפיים ללא ניתוח – נגישה, אבל לא 'מוצר מדף'

בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה-שנתיים האחרונות, ניתן להיתקל בפרסומים לא מעטים (די לשוטט קצת בפייסבוק ובאינסטגרם כדי לראותם) הנוגעים לטיפול "הרמת עפעפיים ללא ניתוח וללא הזרקות", כאשר רוב הפרסומים, מקורם בקוסמטיקאיות. אותם פרסומים, זוכות לתגובות ששואלות למחיר, שאלות על תופעות לוואי שבעיקר מטופלות נתקלו בהן ועוד. אפילו נתקלנו בקבוצת פייסבוק ייעודית עם אלפי משתתפים בנושא ושיח פורה במיוחד.

הרושם שנוצר הוא שטיפול הרמת עפעפיים באמצעות אנרגיית פלזמה, הפך לעוד 'מוצר מדף', כזה שניתן לקבוע אליו תור, בדיוק כמו שקובעים תור לטיפולים קוסמטיים סטנדרטים, או למניקוריסטית. נכון, מדובר בטיפול נגיש מאוד כיום, זאת בשל ההצלחה הרבה של אנרגיית פלזמה בטיפול בעפעפיים, שבהחלט יכולה להוות חלופה ראויה לניתוח. ועדיין – יש להתאים את הטיפול לכל מטופלת ומטופל, וגם לוודא שהטיפול נעשה באופן יסודי ונותן מענה. זהו ממש לא מוצר מדף ואין להתייחס אליו ככזה. 

כמה עקרונות חשובים

  1. יש לעבור את הטיפול על ידי רופא – על כך כתבנו כבר פעמים רבות בעבר. משרד הבריאות קובע מפורשות כי רק רופאים יכולים להשתמש באנרגיית פלזמה. חוסר ידע ושימוש שאינו נכון באנרגיה זו, עלולים להביא לנזק בלתי הפיך, כמו עיוות או צלקת בעור.
  2. חשוב לעבור ייעוץ ראשוני לפני הטיפול הראשון – כניסה למספר טיפולים באנרגיית פלזמה להרמת העפעפיים ללא ניתוח, דורשת ייעוץ ראשוני כדי להבין אם הבעיה ניתנת לפתרון באמצעות הטיפול, כדי להסביר מה קורה בטיפול וכדי לבצע תיאום ציפיות. למשל, כבר קרו מקרים שבהם המלצנו למטופלות ומטופלים לגשת לניתוח כדי לפתור את בעיית צניחת העפעפיים, על סמך ניסיוננו.
  3. בדקו אם יש צניחה של הגבות – במקרים מסוימים, הסיבה למראה העייף הוא עפעפיים נפולים, אבל לא רק. יש מקרים שבהם גם גבות שצנחו מוסיפות למראה העייף וחסר המרץ, ואז כדאי לנסות לטפל בשתי הבעיות, כדי לראות אפקט משמעותי.

נסכם בקצרה

טיפולי הרמת עפעפיים ללא ניתוח הפכו לנגישים מאוד בזכות המודעות הרבה, הצורך להימנע מניתוח והטכנולוגיה שמאפשרת זאת. ולמרות זאת, טעות להתייחס לטיפול זה כאל טיפול שגרה ולעבור אותו אצל כל אחד / אחת שמציעים אותו. יש לבחון אם צניחת העפעפיים היא הבעיה הבלעדית, יש לוודא שרופא מטפל בכם וכמובן יש לעבור ייעוץ ראשוני לפני תחילת טיפול.

דילוג לתוכן