מתוך טיפול השתלת שיער סינתטי
יאיר גילוני
יאיר גילוני

השתלת שיער סינתטי: כמה שערות מקובל להשתיל?

אחד הטיפולים המובילים במרכז הרפואי לבריאות העור הוא השתלת שיער סינתטי. מדובר באחד הטיפולים שמביאים לסיפוק רב גם מבחינתנו כמי שמבצעים את הטיפול כבר כשמונה שנים, שכן ניתן לראות את התוצאות באופן מיידי – ומטופל או מטופלת שמגיעים לקליניקה, רואים את השפעת הטיפול לאחר כשעה-שעתיים ויוצאים במראה אחר מזה שאיתו נכנסו.

שאלה בולטת במיוחד שעולה, בעיקר בקרב מטופלים גברים, היא מתי לומר 'די', כלומר, אחרי כמה שערות שהושתלו כדאי להפסיק להשתיל שערות נוספות. נבהיר כי התשובה לכך תלויה בכל אחד מהמטופלים ואינה חד משמעית, אם כי אנו נוטים לייעץ על סמך מקרים דומים שבהם טיפלנו בעבר. 

יש כאלו המסתפקים ב-500 בלבד

בכל מקרה, הטיפול הראשון יהיה מעין טסט, שבו תיבחן השתלה של כ-100 שערות בלבד, רק כדי לוודא שלמטופל/ת אין רגישות (ב-1 מתוך כ-100 מקרים, ישנה רגישות שמובילה להוצאת השערות ולעצירת הטיפול). לאחר מכן, מגיעים המטופלים לקליניקה לפגישה, שבה ניתן להשתיל עד 1,000 שערות בכל פעם.

יש כאלו המסתפקים ב-1,000 שערות ויש כאלו שישאפו ליותר מכך, כדי להוביל למראה מלא יותר של השיער. בתמונה למטה למשל, ניתן לראות גבר לאחר השתלה של כ-1,400 שערות – שביקש להסתפק בכך, על אף שהיו לו אזורים ריקים יחסית שראויים להשתלה של שערות נוספות. מראה השיער הכללי היה מלא – ואנו כיבדנו את בקשתו להסתפק בכך.

לפני אחרי השתלת שיער
1,400 שערות הספיקו למטופל

נשים שמגיעות אלינו וסובלות מדלילות בשיער, נוטות להשתיל גם הן שיער סינתטי. בחלק מהטיפולים מדובר בכמה מאות שערות בלבד, כדי לייצר מראה שיער מלא יותר – ובכך הן מסתפקות. לעומת אלו המסתפקים בכמה מאות שערות, יש כאלו המבקשים מראש למלא את ראשם בשערות – לרוב למעלה מ-2,000 במספר פגישות. במילים אחרות – כל אחד ורצונו.

לפני אחרי השתלת שיער
500 שערות למטופלת שינו משמעותית את מראה השיער הדליל

מה חשוב לדעת

בין אם בחרתם להשתיל כמה מאות שערות ובין אם הרבה יותר מכך, דעו כי ניתן לספר את השיער ולקצר אותו – ואם תרצו לצבוע את השיער הטבעי, גם זה אפשרי, בצבעים ייעודיים המתאימים לכך. כמו כן, חשוב לדעת כי אם אתם סובלים מהתקרחות, סביר כי גם בחודשים שלאחר הטיפולים להשתלת שיער סינתטי, השיער הטבעי ימשיך לנשור – ולכן כדאי להיות במעקב.

כמו כן, השיער הסינתטי שהושתל, נושר אף הוא, בקצב של כ-20% בשנה. כלומר, אם הושתלו לכם כ-1,000 שערות, יזדקק להשתלה של כ-200 שערות כעבור כשנה, כדי שסמיכות שיערו תישמר. מדובר בטיפולים נקודתיים שכדאי לעבור אותם, כדי לשמור על מראה שיער אחיד ומלא לאורך זמן.

דילוג לתוכן