צלקות אקנה - אילוסטרציה
יאיר גילוני
יאיר גילוני

התמודדות עם צלקות אקנה בשנות ה-20 וה-30 לחיים

צלקות אקנה הן לא רק שריד לגיל ההתבגרות; הן יכולים להמשיך ולהופיע גם בגילאים מבוגרים יותר, בעשור השלישי והרביעי לחיים. אם בגיל העשרה, צלקות אלה עלולות לפגוע בביטחון העצמי של נערים ונערות, בשנות ה-20 וה-30 התוססות, שבהן אנו מכירים בני זוג פוטנציאליים, מתמיינים לעבודה וחווים אירועים משמעותיים, צלקות אקנה עלולות להפריע במיוחד. למה זה מפריע לנו ממש ואיך מתמודדים עם צלקות אקנה בשנים אלה?

בניגוד למה שנהוג לחשוב, אקנה לא נעלמת בקסם ברגע שאתם מגיעים לשנות ה-20 שלכם. מבוגרים רבים ממשיכים להיאבק באקנה גם בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, והצלקות שנותרו מאחור משמשות תזכורת מתמדת לעבר. בין אם מדובר בצלקות מחורצות (חטטים), או היפרפיגמנטציה, הסימנים הפיזיים שהותיר אקנה יכולים להיות מעיקים, במיוחד בחברה שלעתים קרובות מקשרת עור נקי וחלק לאידאל יופי מסוים.

זה קורה מכיוון שבשנים שלאחר השירות הצבאי, חלקנו ממשיכים ללימודים, מכירים בני זוג רציניים, בונים קרייה וקשרים – ולעתים צלקות אקנה עלולות להחדיר לראשינו תודעה עצמית נמוכה בכל האינטראקציות הללו. כלומר, הסובלים מצלקות אקנה עלולים להרגיש שהעיניים של כולם נשואות אל מראה העור שלהם ולא להישגים שלהם. הפחד משיפוטיות עלול להיות גדול, וההשפעה על הביטחון העצמי בהתאם. 

הבעיה דווקא נפוצה ממה שחשבתם

התמודדות עם צלקות אקנה עלולה להיות מאתגרת במיוחד כאמור, אבל אם אתם סובלים מצלקות אקנה, חשוב שתדעו שאתם ממש לא לבד. התופעה נפוצה מאוד ורבים סובלים ממנה יחד איתכם. מלבד השכיחות הגבוהה של צלקות אקנה באוכלוסייה, חשוב שתדעו כי ניתן לטפל בבעיה זו, כאשר השיטה היעילה ביותר לעשות זאת היא בגלי רדיו באמצעות מכשור מתקדם.

בשנים האחרונות, אנו במרכז הרפואי לבריאות העור, מציעים למטופלינו טיפול בצלקות אקנה וצלקות שנגרמו כתוצאה מאבעבועות רוח, בטכנולוגיית גלי רדיו, במכשיר הנקרא EndyMed. בעבר היו ניסיונות לטפל בבעיה בשיטות רבות, כמו לייזר, הזרקות, פילינג עמוק ופילינג מכני – אך כל השיטות לא היו יעילות מספיק ומשך ההחלמה לווה, במקרים רבים, בתופעות לוואי שלעתים היו בלתי הפיכות.

בטיפול המוצע במרכז הרפואי לבריאות העור ואורך מספר פגישות, מאלחשים את אזור הטיפול במשחה, מעבירים את המכשיר על האזור המצולק וגלי הרדיו חודרים לעומק העור. הם מחממים את שכבת הדרמיס, והדבר מוביל לחידוש הגמישות ורמות הקולגן בעור, הצלקות מתמלאות ומרקם העור חווה שיפור. הטיפול לא פולשני, ולכן גם אינו כואב. לכן, אם אתם בשנות ה-20 וה-30, אתם מוזמנים להגיע לייעוץ ראשוני ולטפל אחת ולתמיד בצלקות האקנה שלכם.

טיפול באקנה - לפני ואחרי
דילוג לתוכן