טיפול בסימני מתיחה - אחד הטיפולים המובילים במרכז
יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפולי גוף מומלצים לקראת קיץ 2022

אחרי שנתיים של קורונה והגבלות, הנגיף אמנם עדיין איתנו, אבל כמות ההגבלות על פעילויות שונות פחתה במידה ניכרת. השנה אנו צפויים לראות יותר חופשות, טיסות לחו"ל ובילויים בימי הקיץ. חלק מהבילויים הללו כוללים בגדי ים ובגדים קצרים, שמן הסתם גורמים לחלקנו לשאוף להגיע במיטבנו לקיץ הקרוב. אנו במרכז הרפואי לבריאות העור בראשות ד"ר יאיר גילוני, מציעים מגוון פתרונות וטיפולי גוף, כדי שתוכלו להגיע בצורה הכי טובה מבחינתכם לקיץ.

הכנו עבורכם את שלושת טיפולי הגוף המובילים כיום במרכז הרפואי לבריאות העור. כולם מבוצעים על ידי ד"ר גילוני, בעל ניסיון רב בן מספר עשורים בתחום הרפואה האסתטית.

טיפול בסימני מתיחה

מדובר באחד הטיפולים הוותיקים והיעילים* המוצעים במרכז הרפואי לבריאות העור. בדרך כלל, סימני המתיחה נוצרים כתוצאה מגדילה מהירה של העור, לרוב בשל השמנת יתר או הריון, שלא מאפשרים לעור להימתח בקצב הגדילה המהיר. התוצאה: קרעים בסיבי הקולגן בשל הלחץ המופעל על העור, שיוצרים סימני מתיחה. אלו עלולים להופיע, על פי הנחות שונות, גם בשל מאפיינים גנטיים והורמונליים.

הסימנים יופיעו לרוב בבטן ובשדיים, בירכיים, בגב התחתון ובישבן – ובמיוחד לקראת הקיץ, קיימת שאיפה של מטופלות ומטופלים רבים לבצע טיפול להעלמת סימני מתיחה. זה כמובן תלוי במצבם ובמאפיינים נוספים, אך כיום בחלק ניכר מהמקרים ניתן לטשטש אותם משמעותית באמצעות הזרקת פחמן דו חמצני (CO2) אל תוך סימני המתיחה. טיפול זה הוא ותיק ואמין לעומת שיטות רבות ואחרות.

איך זה עובד: פחמן דו חמצני הוא גז שהגוף שלנו דוחה ומעוניין לסלק, ולכן כאשר הוא מוזרק אל סימני המתיחה, מגיע מחזור הדם לאזור כדי להוביל אותו לריאות ומשם מחוץ לגופנו. בעצם הגעת הדם לאזור סימני המתיחה, הוא מעשיר אותו בחמצן, בכלי דם ובחומרים חיוניים, שמסייעים לבנות רקמות חיבור. מדובר בסדרת טיפולים שאורכת מספר שבועות במצטבר. לכן, אם תרצו להגיע לקיץ אחרי הטיפול, זה הזמן המתאים לברר לגביו.

המסת שומן בקור

מדובר בעוד אחד מהטיפולים שמוצע במרכז הרפואי לבריאות העור במשך שנים – ונועד להשיג הצרת היקפים. לא כל אחד ואחת יתאימו לטיפול זה – לדוגמא, אנשים שסובלים מהשמנת יתר. מדובר בטיפול שמטרתו להיפטר ממצבורי שומן עיקשים באופן שאינו פולשני. 

אנו במרכז משתמשים במכשיר ה-CoolSculpting שנחשב למתקדם בעולם בתחום המסת שומן בקור. הטיפול אינו כואב, אין בו תופעות לוואי ואפשר לחזור אחריו לשגרה באופן מיידי. בטיפול נשאב האזור המטופל אל ידית מיוחדת ומקורר במשך כשעה אחת, מה שגורם לחלק מתאי השומן באזור להיהרס. ניתן לעבור אותו בבטן, בירכיים הפנימיות, בזרועות ובאזורים נוספים.

אמנם מדובר בטיפול אחד בלבד, אבל את תוצאותיו הסופיות ניתן יהיה לראות רק לאחר כשלושה חודשים מיום הטיפול. זאת, לאחר שתאי השומן שנהרסו (עד 25% לרוב) מומסים ומורחקים מגופנו בהדרגה דרך מחזור הדם ומערכת הלימפה. בשל הזמן שחולף מביצוע הטיפול ועד להשגת התוצאה הסופית, כדי להגיע לקיץ לאחר הפרוצדורה, מומלץ לעבור אותה בימי האביב.

גניקומסטיה (טיפול ב'שדיים גבריים')

פעילויות הקיץ כוללות בין היתר שהייה בחוף או שחייה בבריכה, פעולות שגברים מבצעים לרוב ללא חולצה. ישנם גברים שבשל מראה החזה שלהם, מעדיפים שלא להוריד את החולצה ונותרים במבוכה. גם כאן כדאי לדעת שיש מה לעשות! ומדובר גם כאן בטיפול המבוסס על המסת שומן בקור באמצעות CoolSculpting.

חזה נשי אצל גברים (גניקומסטיה) הוא תופעה של גדילת יתר באזור השדיים. זה קורה בשל השמנת יתר, התפתחות מהירה אצל בני נוער, מחסור בהורמונים או שינויים פיזיולוגיים. גם שימוש בתרופות מסוימות עלול להאיץ תופעה זו. לרוב, מדובר בבעיה אסתטית ותו לא, ולא בתופעה המעידה על בעיה רפואית כלשהי. לרוב, נראה את אותו חזה נשי מתפתח בקרב גברים צעירים, סביב גיל 20, אך התופעה מתרחשת גם בגילאים מבוגרים יותר.

איך זה עובד: קודם כל, יש לבדוק את רקמות השדיים ולשם כך יש לבצע אולטרסאונד. אם יש בחזה ריכוז של רקמות שומן, ניתן לבצע את הטיפול במכשיר ה-CoolSculpting. הוא צפוי לפרק מצבורי שומן ולהביא לירידה של עד 5 ס"מ בהיקף החזה. את התוצאות, ניתן לראות באופן סופי לאחר כשלושה חודשים. 

דילוג לתוכן