טיפול בצלקת כתוצאה מחתך
יאיר גילוני
יאיר גילוני

טכנולוגיית גלי רדיו – הטיפול הכי יעיל לצלקות אקנה

בתקופה הזו של השנה, שבה מזג האוויר קר יותר, אנחנו מקבלים יותר ויותר פניות העוסקות בכל המתרחש באזור הפנים. זה מובן לחלוטין, שכן העונות שבהן נוטים יותר לטפל בגוף היא האביב והקיץ, ואילו בסתיו ובחורף, כאשר הבגדים ארוכים יותר, הפוקוס עובר לאזור הפנים, השיער ומראה כפות הידיים.

רבים מהמטופלות והמטופלים, לרבות צעירות וצעירים, מגיעים אלינו לאחר שעברו אקנה בעבר, אך תופעה זו הותירה את פניהם עם צלקות, שאותן נהוג לכנות "צלקות אקנה". צלקות אלה מלוות אותם בשנים שלאחר מכן, ומלבד המראה שאינו אסתטי, הן עלולות להוביל לחוסר ביטחון עצמי ולבושה מסוימת.

צלקות נוספות שעלולות להופיע, בעיקר על עור הפנים, הן צלקות לאחר אבעבועות רוח וגם צלקות כתוצאה מחתכים או ניתוחים. לא משנה מה מקור הצלקות, עצם העובדה שהן קיימות, ובמיקום מרכזי כל-כך בגופנו, גורמת לרבים לנסות למצוא פתרונות כדי לטשטש אותן, או אם ניתן, להעלים אותן ממש.

מכשיר האנדימד

הניסיון שלנו במרכז הרפואי לבריאות העור מלמד, כי הטכנולוגיה היעילה ביותר שבאמצעותה ניתן לבצע טיפול בצלקות אקנה וצלקות נוספות, היא גלי רדיו. ספציפית, אנו מטפלים באמצעות מכשיר Endymed (אנדימד) מתוצרת ישראל, כבר שנים לא מעטות, ולשמחתנו, טכנולוגיה זו נחשבת לטובה ביותר בהתמודדות עם צלקות מסוג זה.

טיפול בצלקות - לפני ואחרי

כדי להתמודד עם צלקות אקנה, נדרשים לפחות 5 טיפולים (סדרה ממוצעת היא סביב 6-7 טיפולים) בתדירות של אחת לחודש. בכל טיפול, הדבר הראשון שנעשה הוא מריחת משחה מאלחשת ולאחריה המתנה של כ-45-60 דקות, כדי שהמטופל/ת לא ירגישו כל כאב בעת הטיפול, ורק לאחר מכן תבוצע הפרוצדורה.

בטיפול עצמו, 12 המחטים במכשיר מחממות את השכבה העמוקה בעור (הדרמיס). האפקט שנוצר כתוצאה מחימום הדרמיס, הוא הצמחת רקמת חיבור (קולגן) שמוביל לכך שהצלקות מתמלאות מבפנים. מטיפול לטיפול, תיסגר הצלקת עד לקבלת מראה אסתטי יותר. תוצאות ניתן יהיה לראות כבר לאחר הטיפול השלישי. לאחר כל טיפול, ייתכן אודם בפנים שצפוי לחלוף לאחר כשעה. בכל מקרה, ניתן לחזור לשגרת היום.

דילוג לתוכן