מתוך השתלת שיער סינתטי
יאיר גילוני
יאיר גילוני

למה חשוב להקפיד להשתיל רק 100 שיערות סינתטיות בטיפול הראשון?

השתלת שיער בכללותה, היא פתרון אפקטיבי ופרקטי מאוד לגברים ולנשים שחווים דלילות או נשירת שיער. השתלת שיער סינתטי, בפרט, הפכה לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות, בשל העובדה שהתוצאות שלה נראות מיידית, בטח אם משווים אותה לטיפול FUE (השתלת השיער הקלאסית בטורקיה). עם זאת, לפני שעוברים השתלת שיער סינתטי מלאה, חשוב לבצע טיפול ניסיון שבו נשתיל כ-100 שיערות סינתטיות. אנחנו נעשה זאת, כדי להבטיח שהגוף לא ידחה אותן – ורק לאחר מכן נמשיך לטיפול, או טיפולים, גדולים ומשמעותיים יותר.

רגע, למה להשתיל תחילה דווקא 100 שיערות סינתטיות?

נזכור כי מדובר בשיער סינתטי ולא בשיער טבעי – על אף שהוא נראה ומרגיש ממש כמו שיער רגיל. מכיוון שכך, כשחומר זר נכנס לקרקפת, ישנם מקרים שבהם מטופלים ומטופלות דוחים את השערה. זה לא קורה המון (לרוב כאחוז בודד), אבל במקרים האלו, עלולים להופיע פצעים, כאבים ואף נפיחות באזור שעבר השתלה. אם זו תגובת המטופל/ת, יש להוציא את השיער הסינתטי שהושתל ולא יהיה ניתן להמשיך בטיפול.

השתלת 100 שיערות סינתטיות לפני השתלה מלאה ומשמעותית יותר של שיער סינתטי, מאפשרת לנו לבדוק כיצד הגוף מגיב לטיפול. בדיקה בקנה מידה קטן זה מאפשרת לנו לזהות בעיות פוטנציאליות ולהפחית את הסיכון לדחייה במהלך השתלה מלאה.

רגע, אבל למה 100? מכיוון שאם המטופל/ת ידחו את השיער המושתל, ניתן יהיה לראות זאת כבר בכמות קטנה יחסית של 100 שיערות. כבר נתקלנו במקרים שבהם הושתלו מאות שיערות בטיפול הטסט, שלא לצורך. אמנם הסיכוי לכך נמוך, אבל אם אכן מדובר במקרה של דחיית השיער הסינתטי, יהיה מדובר בפרוצדורה לא סימפטית למטופל/ת ובעבודה רבה נוספת לרופא המטפל.

לסיכום

חשוב להשתיל 100 שערות סינתטיות לפני ביצוע השתלת שיער סינתטי מלאה. בדיקה בקנה מידה קטן זה מאפשרת לנו לזהות בעיות פוטנציאליות עם השיער הסינתטי ולמנוע דחייה במהלך השתלה מלאה. באופן הזה, המטופלים יכולים להשיג תוצאות טובות יותר ולהימנע מסיבוכים. חשוב להתייעץ איתנו לפני הטיפול כדי לוודא שאתם מועמדים מתאימים לעבור את הטיפול, וכי היא תענה על הצורך שלכם. 

דילוג לתוכן