יאיר גילוני
יאיר גילוני

טיפול בהתקרחות – מה הפתרון הטוב ביותר?

לפני מספר ימים שודרה במסגרת "התכנית הכלכלית" כתבה שעסקה בהתקרחות ובנשירת השיער, בקרב גברים ונשים. הכתבה סקרה מספר שיטות ודרכים להתמודדות עם הבעיה, ממנה סובלים ישראלים רבים, בייחוד ככל שהגיל עולה.

בכתבה הודגש שהפתרונות השונים לנשירת השיער, אינם מבטיחים הצלחה של 100 אחוזים, ולכן עליכם לבחור בשיטה המתאימה לכם יותר מכל. בין היתר, דובר על טיפול תרופתי אותו מנסים רבים. פתרון אחר שמוצע הוא מברשת לייזר רך שאמורה לחדור לשורשי השיער, לעצור את הנשירה ולעודד צמיחה מחודשת של שיער. גם תוספות שיער לפי סוג השיער וכיוון הצמיחה שלו, הוצגו בכתבה.

טיפול בשיטת PRP

שיטה נוספת ומרכזית שנסרקה בכתבה היא טיפול באמצעות PRP – טיפול המסופק במרכז לבריאות העור בראשות ד"ר יאיר גילוני. עיקרי הטיפול בשיטה זו: לקיחת דם מהמטופל עצמו, הפרדת הפלזמה העשירה בטסיות מהדם באמצעות מכשור ייעודי במעמד הטיפול, והזרקה של הפלזמה לקרקפת. על הטיפול יש לחזור בדרך כלל מספר פעמים, על פי חוות דעת הרופא המטפל.

בהשוואה לשיטות אחרות, שיטה זו נחשבת לבעלת יתרונות מרכזיים: הדם שמהווה בסיס לטיפול נלקח מהמטופל עצמו, כלומר החומר המופק מן הדם אינו זר לגוף. בניגוד לטיפולים אחרים, כמו טיפולים תרופתיים וטיפולי לייזר, שבהם הפתרון הוא אחיד וניתן למגוון מטופלים, בטיפול PRP ניתן לכל מטופל המענה הטוב ביותר באמצעות החומר המופק מדמו שלו.

בנוסף, הטיפול מתאים לכל מי שסובל מהתקרחות ומשיער דליל, בכל גיל (לאחר ייעוץ ראשוני). פרמטר נוסף שיש להביא בחשבון הוא אחוזי ההצלחה הגבוהים מאוד – הטיפול מביא לעצירה של נשירת השיער ומעודד את צמיחת השיער מחדש לאחר מכן.

ומה אם אינכם מתאימים לעבור את הטיפול?

אותם מועמדים שטיפול PRP אינו מתאים להם, יכולים לעבור השתלת שיער סינתטי עם תוצאות מיידיות ומראה טבעי. השיער מושתל במקום וניתן להמשיך בשגרה לאחר הטיפול. ניתן להתאים את השיער לגוון, לצורה ולאורך המתאימים לכם. במילים אחרות, גם אם הפתרון היעיל של טיפול PRP אינו אידאלי עבורכם, יש פתרון טוב במרכז הרפואי לבריאות העור.

דילוג לתוכן