ריגנרה - המכשיר שבו מעובדים הזקיקים לתאים
יאיר גילוני
יאיר גילוני

שאלות ותשובות לגבי טיפול ריגנרה לשיער דליל

דלילות שיער או התקרחות, היא תופעה נפוצה מאוד בישראל. גברים הם קהל עיקרי שסובל ממנה, אבל גם נשים סובלות במקרים רבים מדלילות שיער. עם השנים צצו פיתוחים רבים וטכנולוגיות בעלי מטרה משותפת של דחיית ההתקרחות, מניעתה או עידוד הצמחת שיער. כולנו מכירים גם את השתלות השיער הנפוצות בטורקיה (FUE) שבהן מושתלות שיערות בקרקפת המטופלים בהליך כירורגי.

אחד הפתרונות היעילים הוא ריגנרה (RIGENERA). מדובר במכשור שמייצר אלפי תאים המיועדים להשתלה בקרקפת, מזקיקי שיער בודדים בלבד. הטיפול שבו מושתלים התאים בקרקפת, מעודד את צמיחת השיער באזור ההתקרחות. הטיפול החדשני מעורר, מטבע הדברים, לא מעט שאלות שמגיעות אלינו למרכז הרפואי לבריאות העור. ריכזנו כמה מהן כאן לנוחיותכם.

כן, אין מניעה לעבור טיפול בריגנרה באנשים שעברו השתלת שיער. יתרה מזאת, ניתן לשלב שיטות אחרות בנוסף לטיפול הזה, כמו צריכת תוספי מזון ואפילו טיפולי PRP, אם כי קשה יהיה להצביע על הגורם העיקרי לצמיחת השיער במקרה זה.

שיעור ההצלחה של הטיפול נע סביב 80% – כלומר בכ-80% מהטיפולים תהיה עלייה בצפיפות השיער, בשיעורים משתנים. מדובר בשיעורי הצלחה גבוהים יחסית. אי הצלחה יכול לנבוע בין היתר בעקבות התקרחות מואצת מאוד, או בעקבות דלקת בקרקפת.

התוצאות בכל טיפול משתנות ממטופל למטופל – ותלויות בגורמים שונים, כמו גנטיקה או גיל. דלילות השיער צפויה לרדת כבר אחרי חודש מבחינה מיקרוסקופית, אבל את האפקט שמתבטא בין היתר בכמות השיער הצומח, באיכותו ובצפיפות השיערות, ניתן יהיה לקבל לאחר כארבעה חודשים מביצוע הטיפול.

מעט מאוד הגבלות. למשל, אין ללכת לבריכה או לים כשבוע מביצוע הטיפול (סיבה לעבור את הטיפול בסתיו או בחורף). כמו כן, אין לצבוע את השיער במשך כשלושה שבועות מהטיפול.

על פי עדויות המטופלים, התוצאות נשמרות לפחות שנתיים מיום ביצוע טיפול בודד. מומלץ לערוך ביקורת מיקרוסקופית אחת לשנה כדי לוודא שהתוצאות אכן ממשיכות להישמר.

מדובר בטיפול שניתן לראשונה לפני למעלה משבע שנים, החל מאפריל 2015.

דילוג לתוכן