העלמת סימני מתיחה - לפני ואחרי
יאיר גילוני
יאיר גילוני

שהחורף לא יעצור אתכן: טפלו בסימני המתיחה כל עוד הם טריים

כל אחד מאיתנו רוצה להיראות טוב מבחינה אסתטית. נכון, אנו מצויים בעונת החורף וטבעי מאוד שהטיפולים האסתטיים מתמקדים בעונה הזו באזור הראש והפנים וכפות הידיים (לרוב מדובר בטיפולי הזרקות, בוטוקס, טיפולים בצלקות אקנה, השתלת שיער סינתטי ועוד). הגוף, שבדרך כלל חשוף יותר בעונת הקיץ, נדחק הצידה.

עם זאת, חשוב להפנות את תשומת הלב לטיפול מסוים, שרלוונטי לכל עונה: טיפול העלמת סימני מתיחה. ולמה אנו טוענים שהוא רלוונטי לכל עונה? מכיוון שעיתוי הטיפול חשוב מאוד, ומומלץ מאוד לבצע אותו כאשר סימני המתיחה עדיין טריים – ולרוב יתאפיינו בצבעי אדום וסגול. סימני מתיחה בעלי גוון לבן, בדרך כלל מעידים על התיישנות סימני המתיחה, ולרוב קשה יותר להשיג אפקט בטיפול.

מספר הטיפולים הנדרש משתנה. לרוב מדובר ב-10 טיפולים לכל הפחות בתדירות של 1-2 פעמים בשבוע. בכל טיפול מוזרק פחמן דו חמצני אל סימני המתיחה עצמם. גופנו דוחה את הפחמן הדו חמצני, באמצעות מחזור הנשימה. כדי שזה יקרה, יש צורך שדם יגיע לאזור כדי לסלק את החומר. כאשר דם מגיע, הוא מעשיר את סימני המתיחה בחומרים חיוניים שמסייעים לאזור להשתקם. כך, לאחר כ-6 טיפולים, ניתן יהיה לראות את התוצאות הראשוניות. 

חשיבות ההגעה בזמן, גם בחורף

סימני מתיחה יכולים להופיע בעקבות מתיחה מהירה של העור וקריעה שלו. זה מאפיין בדרך כלל מצבים שלאחר לידה, או ירידה משמעותית במשקל. לא תמיד ניתן לתזמן את מתיחת העור לעונה מסוימת, ולכן למשל, אם אישה מסוימת ילדה בנובמבר, ייתכן שסימני מתיחה יופיעו כבר בדצמבר-ינואר. כל עוד הסימנים הללו טריים, כדאי מאוד לטפל בהם וכך סיכויי ההצלחה של הטיפול גדולים יותר, גם אם מדובר בחורף.

נושא תזמון הטיפול חשוב במיוחד, כפי שכתבה לנו אחת המטופלות (ראו מטה): "הסימנים התחילו ממש להתמזג עם העור וכמעט שאינם נראים… אני ממליצה בחום לכל אישה לאחר הלידה שנוצרו לה סימני מתיחה, לא להסס ולהגיע לטיפול כמה שיותר מהר, כשהסימנים עוד טריים". 

דילוג לתוכן