יאיר גילוני
יאיר גילוני

תגובה ל'תחקיר' ברקוד: הרמת עפעפיים בטוחה ויעילה – רק ע"י רופא

לאחרונה שודרה בתכנית 'ברקוד' בערוץ 13, כתבה המציגה את עצמה כתחקיר בתחום מתיחת הפנים, ובייחוד בתחום מתיחת העפעפיים באמצעות מכשיר בטכנולוגיית הפלזמה. בכתבה הוצגו תופעות לוואי רבות של טיפולים להרמת עפעפיים: כוויות, נזקים בעיניים, צלקות ועוד. לצערנו, הרושם המוטעה שנוצר ממנה הוא שיש להתרחק מטיפולי פלזמה באזור העפעפיים.
בפועל, ב'תחקיר' נזרקו סיסמאות לאוויר ללא בדיקה מעמיקה של הטענות המועלות בו. כמנהל המרכז הרפואי לבריאות העור בתל אביב, שהיה הראשון להשתמש במכשיר ה-Plexr בישראל הפועל באנרגיית פלזמה, אני רואה לנכון להגיב לכתבה ששודרה ולהתייחס לכמה סוגיות מהותיות בנוגע לטיפול בעפעפיים.

 

הפער בין רופאים לקוסמטיקאיות (או: אל תתפתו לקוסמטיקאיות)

  • חובה להבדיל בין רופאים לקוסמטיקאיות. אנו במרכז הרפואי לבריאות העור גורסים באופן מוחלט שאין לאפשר לקוסמטיקאיות לבצע טיפולים רפואיים בטכנולוגיות שונות, שכן הן אינן בעלות ידע או הכשרה מתאימה, וכן אין להן יכולת להתמודד עם תופעות לוואי, אם אלה מופיעות. לראיה, בכתבה הובאו עדויות מטיפולים אצל קוסמטיקאיות בלבד, להן אין ידע בתחום אלא רק מכשיר ששווק להן. המניע היחיד של קוסמטיקאיות אלה, הוא הרווח הכספי.
  • לא רואיינו רופאים לכתבה, ובטח לא רופאים מנוסים. ניתנה חוות דעת של רופאה אחת בלבד, שספק אם מחזיקה במכשיר המטפל באמצעות אנרגיית פלזמה. טיפולים מסוג זה צריכים להתבצע אך ורק על ידי רופאים בעלי ניסיון רב בתחום האסתטיקה והעור.
  • בשוק קיימים מכשירים רבים. אבל מכשיר ה-Plexr, הנחשב לאחד המכשירים המתקדמים ביותר כיום, הוא היחיד שלא נמכר לקוסמטיקאיות על ידי החברה המייצרת ומשווקת אותו, כמדיניות. יתרה מזאת: רופא שמעוניין לטפל באנרגיית פלזמה במכשיר ה-Plexr בישראל, חייב לעבור הכשרה על ידי ד"ר גילוני בעצמו.
  • תוצאות. גם כאן כשמדברים על תוצאות, חשוב שתהיה הפרדה בין קוסמטיקאיות לרופאים. וגם אם מדובר ברופאים, כמובן חשוב לשאול איפה הם עברו הכשרה. כדי להפחית את תופעות הלוואי מטיפולים אלו ככל הניתן, הכשרה מתאימה לרופא המטפל, בשילוב טיפול במכשיר הטוב ביותר – חשובים מאוד. לא הפתיע אותי לשמוע על תופעות לוואי ונזקים כתוצאה מטיפול באחד המכשירים שהוצגו בכתבה. כפי שהתרשמתי, ייתכן שהמכשיר פועל בעוצמה מטורפת ולא מיועד כלל לעפעפיים.

לא כל אחד יכול לעבור הרמת עפעפיים באנרגיית פלזמה

בעניין אחד צדקו יוצרי הכתבה – בטענה שלא כולם מועמדים טובים להרמת עפעפיים, ובכך שקוסמטיקאיות רבות אינן מתייחסות לכך ומבצעות טיפול, גם אם אין בכך צורך, לא לפני שהן מבטיחות הבטחות רבות לתוצאות, ללא תופעות לוואי. לכן, חשוב מאוד לקבל ייעוץ מרופא מנוסה בתחום עוד לפני הטיפול, ובוודאי שלעבור את הטיפול על ידי רופא בלבד. רופא המכבד את עצמו, כזה שטובת המטופלים חשובה לו, יעדכן את המועמדים שלא מתאימים לטיפול, שהם אינם צריכים לעבור את הטיפול.
דילוג לתוכן