יאיר גילוני
יאיר גילוני

השתלת שיער – למה שיער סינתטי עדיף על השתלה בטורקיה?

 

אייטם שפורסם לאחרונה ב'תוכנית חיסכון', הציג תופעה בה ישראלים רבים היום, טסים לבצע טיפולי השתלת שיער בטורקיה, מקום שהפך בשנים האחרונות למוקד עלייה לרגל, לאלפי גברים הסובלים מהתקרחות. באייטם מסופר על כך שגברים קושרים את תופעת ההתקרחות לבעיות ביטחון עצמי, כך שלטענתם, מטרת הנסיעה היא להשיב לעצמם את החיות ואת "מה שהם היו פעם". כמו כן, ההבטחה היא שלאחר הטיפול, בתוך שנה, למטופלים יהיה שיער מלא ושופע.

יחד עם זאת, קיימות גם שאלות רבות בקשר לרמות המקצועיות של המטפלים, האם הם מומחים בתחומם, והאם הטיפולי ההשתלות מלווים בנוכחות רופא או לא. בנוסף, בטורקיה, כמות השתלים לצורך ההליך, יכולה להשפיע על טווח עלות הטיפול.

ישנם מספר חסרונות בטיפולי השתלת השיער בטורקיה, ולעומת זאת, קיימים יתרונות רבים להליך השתלת שיער ביו סינתטי:

    • חיסרון 1: הנסיעה לחו"ל – כל הליך הנסיעה, הוא הרבה יותר מורכב ממה שמציגים. כמובן שהטיסה והמלון מייקרים את ההליך, ובנוסף, זה דורש מהמטופל לקחת ימי חופש מהעיסוק, גם לטובת ההחלמה אחרי.
    • חיסרון 2: השגחה ושימור לאחר הטיפול – אין שום השגחה רפואית על המטופל ברגע שסיים את הליך ההשתלה, לא בארץ ולא בחו"ל. במידה ויש בעיות עם הטיפול, זה ידרוש מהמטופל לשוב לטורקיה.
    • חיסרון 3: הבטחה לטווח הארוך – לוקח לפחות חצי שנה עד שהשיער החדש צומח, אם בכלל.

יתרונות הליך השתלת שיער סינתטי

בניגוד להשתלת השיער בטורקיה, שם משתמשים בשיער מגוף המטופל, או מהחלק האחורי של הראש לטובת השתלה קדמית, השתלת שיער סינתטי עובדת באופן שונה. לשיער סינתטי יש אישור אירופאי לשימוש, עם חומרי גלם אשר מגיעים מאיטליה, אך היתרון העקרי של הטיפול – הוא שיש לו תוצאות מיידיות.

שיער סינטי ניתן לקיצור ו/או עיצוב, הוא מחזיק מספר שנים על הראש, וניתן לשמר את סמיכותו בטיפול משלים בכל כמה שנים. בתהליך ניתן להשתיל 1000 שיערות בכל פגישה, עד לקבלת התוצאה הרצויה. הטיפול לא גורם לדימום, נפיחות ואינו מצריך תחבושות.
לאחר ההליך, המטופלים מקבלים אנטיביוטיקה נוזלית אשר מחזקת את אזור ההשתלה, ומגיעים לביקורת רפואית מספר פעמים, תוך קבלת הדרכה על אופן שטיפת השיער וטיפוחו.

מה לעשות אם כבר עברתם השתלת שיער בטורקיה אך זקוקים להשלמות?

אנשים שעברו השתלה בטורקיה, וזקוקים להשלמות ועידוד צמיחת השיער, יכולים להיעזר בטיפול בהתקרחות בשיטת ה PRP, המבוסס על פלזמה, שמופקת מטסיות הדם של המטופל עצמו. מדובר בהליך מהיר, שאחריו מטופלים יכולים לחזור לשגרה, ללא הצורך בתקופת החלמה. תוצאות יהיה ניתן לראות כבר לאחר מספר שבועות אחרי הטיפול.

 

 

דילוג לתוכן