יאיר גילוני
יאיר גילוני

סימני מתיחה אדומים או לבנים? בכל מקרה – יש פתרון

סימני מתיחה הם מתופעות העור הכי שכיחות בקרב גברים ונשים, כאשר ניתן לראות אותם בצורות של קווים אורכיים על פני העור, בד"כ בצבע אדום או לבן. אותם סימנים, מופיעים במקומות שונים בגוף – רגליים, גב, ישבן, שדיים וכמובן בבטן. כמו כן, ד"ר גילוני מצביע על האזור האחרון כי רגיש במיוחד לסימני מתיחה: "מעל ל-90% מהנשים בהריון, יפתחו סימני מתיחה באזור הבטן, ואחוז דומה יפתח סימני מתיחה עקב השמנת יתר". 

אותם סימני מתיחה אדומים או ורודים, הופכים עם הזמן לצבע לבן, ולכן חשוב לטפל בהם מיד עם הופעתם, כאשר הם עדיין בצבע אדמדם. כאמור, האזור העיקרי שבו מתפתחים סימני מתיחה הוא הבטן, אך ניתן למצוא סימני מתיחה גם באזור הישבן, הגב התחתון או הירכיים, כבר בגילאי ה-20 והלאה. 

מה גורם להופעת סימני מתיחה?
ברוב המקרים, הסיבות להיווצרות סימני מתיחה הן שקצב מתיחת העור אינו עומד בקצב הגדילה, בעקבות הריון, השמנה ושינויים הורמונליים. "סיבי הקולגן שבעור נקרעים ונמתחים כתוצאה ממהירות הגדילה והלחץ על העור. כך נוצרים סימני המתיחה" מציין ד"ר יאיר גילוני.

אז מה החידוש?

הטיפול בסימני המתיחה במרכז הרפואי לבריאות העור של ד"ר יאיר גילוני שונה מהטיפולים האחרים המוצעים בשוק. במרפאתו, ניתן לטפל גם בסימני מתיחה אדומים, שהם חדשים וצעירים יחסית, והם מגיבים בצורה מיטבית לאותו טיפול. כמו כן, הטיפול רלוונטי גם לסימני מתיחה לבנים, אך במקרה זה, למימד הזמן חשיבות גבוהה – יש להגיע לטיפול מיד עם הופעתם של הסימנים. "אף על פי שישנם הרבה רופאים שלא מכירים את הטיפול בסימני מתיחה אדומים, חשוב לדעת כי יש טיפול בסימנים אלו, והטיפול בגז שנעשה במרפאה, הוא הטיפול הטוב ביותר המוצע כיום. בתור אחד שמטפל למעלה מעשור בסימני מתיחה, אפשר להגיד שזהו הטיפול היעיל ביותר שיש בשוק, והיחיד שמטפל בסימנים חדשים אדומים", אומר ד"ר גילוני.

 

סדרה של טיפולים תוך שימוש בגז

חשוב לדעת כי אין מדובר בטיפול אחד, אלא בסדרה של טיפולים – בדרך כלל 10 טיפולים, המבוצעים פעם או פעמיים בשבוע. במהלך כל טיפול, מוזרק גז פחמן דו חמצני מיוחד לסימני המתיחה, ואותו גז גורם למחזור הדם להגיע אל אזור הטיפול, ולהוביל אותו דרך מחזור הדם אל הריאות החוצה. כשהדם מגיע לאזור שבו מבוצע הטיפול על מנת לסלק את הגז שהוחדר, הוא מעשיר אותו בכלי דם קטנים, חמצן ושאר תוספות, וכולם ביחד בונים רקמות חיבור באזור סימני המתיחה.

מטיפול לטיפול, ניתן לחזות בשיפור, כאשר עוד ועוד כלי דם קטנים נוצרים באזור, ומעלימים את סימני המתיחה – אדומים או לבנים. עם זאת, ההטבה והשיפור במראה משתנה ממטופל למטופל, בהתאם לצבע הסימנים, צבע העור ומרכיבים נוספים.

צפו בסרטון ההדגמה – איך מתבצע טיפול להסרת סימני מתיחה?

דילוג לתוכן